Fasolka szparagowa w słoikach na zimę



Pyszna fasolka szparagowa na zimę

Składniki:
  • 2 kg fasoli szparagowej
Zalewa:
  • 2 Litry wody
  • 2,5 łyżki soli
  • 2,5 łyżki cukru


Wykonanie: Fasolkę dokładnie myjemy i obcinamy końcówki. Obgotowujemy fasolkę przez 4-5 minut w czystej wodzie bez żadnych dodatków soli. Odcedzamy i układamy w słoikach.

Z podanych składników robimy zalewę i podgrzewamy ją tak długo aż składniki się rozpuszczą, nie zagotowujemy.

Zalewamy naszą fasolkę, zakręcamy dokładnie i szczelnie słoiki. Pasteryzujemy nasze słoiki z fasolką od momentu zagotowania się, na małym ogniu od 30-40 minut. Po tym czasie wykładamy słoiki, odwracamy aby chwyciły i studzimy :)

I teraz uwaga są dwie wersje!

a) po otworzeniu słoika podgotowujemy jeszcze fasolkę ( do miękkości ) i serwujemy na obiad
b) na drugi dzień ponownie pasteryzujemy przez 30-40 minut. 



A w tym roku miałam co zbierać :)
Róbmy przetwory! 2016

Share:

4 komentarze

  1. babcia robiła ją kiedyś na słodko :) dawno nie jadałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam, może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat wczoraj mówiłam mężowi, że chyba zacznę robić jakieś słoiki na zimę. :D Super, może się na Twoim blogu zainspiruję. :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię tak samo tylko gotuję te słoiki przez trzy dni po 40 min.bo inaczej nie przetrwają długo po prostu się psują.Mam to już wyprubowane.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)