Cytrynowa Pianka na biszkopcie

 Ciasto nosi nazwę "Cytrynowa Kostka" - jednak jej smak nie jest aż tak cytrynowy jak może się wydawać mimo to ciasto jest pyszne. Mogłabym jeść tylko i wyłącznie samą śmietankową część. Ciasto jest szybkie i proste. A oto:

Składniki:
  • 4 jajka
  • 5 łyżek cukru
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 600 gr śmietanki 30 % lub 36 %
  • 3 opakowania galaretki o smaku cytrynowym ( lecz równie dobrze można zrobić inny smak)
  • plasterki cytryny - do dekoracji

Wykonanie: Jajka ubijamy razem z cukrem na puszystą masę, dodając stopniowo małymi porcjami mąkę wymieszaną razem z proszkiem do pieczenia w dalszym ciągu mieszając.
Prostokątną blaszkę najlepiej wysmarować mocno tłuszczem i podsypać bułką tartą. Przelać na blaszkę przygotowaną masę i piec przez 20 minut w temperaturze 170*C
Gotowy biszkopt wyjąć z piekarnika i ostudzić
2 cytrynowe galaretki rozpuszczamy w 250 ml gorącej wody i pozostawiamy ją do wystygnięcia
Schłodzoną śmietanę ubijamy na najwyższych obrotach aż zesztywnieje i zgęstnieje. Gdy galaretka zacznie tężeć wlewamy powoli galaretkę do ubitej śmietany stale mieszając.
Masę wylewamy na chłodny biszkopt i wstawiamy do lodówki aż masa stężeje
Na koniec rozpuszczamy 3 galaretkę  w 500 ml gorącej wody i studzimy. Kiedy zacznie tężeć, a przynajmniej będzie już chłodna wylewamy ją na koniec na śmietanową masę i pozostawiamy ciasto jeszcze przez jakiś czas w lodówce aż galaretki stężeją do końca




Zdjęcia nie są może najpiękniejsze za sprawą faktu iż szybko znikało ... mimo to musicie wierzyć ,że jest pyszne :)
... zwłaszcza biała warstwa ;)



Share:

10 komentarze

  1. Szukałam pomysłu na piątkowe ciacho i właśnie znalazłam! Mam nadzieję, że i mi wyjdzie tak apetyczne jak Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie, tak delikatnie i leciutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam takiego ciasta. Pewnie Twoje tak samo dobrze smakuje jak wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto jest przepyszne upiekłam ostatnio troche je zmodyfikowałam ale wyszło super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam w prostokątnej ale im mniejsza tym biszkopt i samo ciasto będzie wyższe :)

      Usuń
  5. Na jaka duza blache jest ten przepis ?

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo podoba mi się ten przepis, zapisuję do zrobienia i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)