Papryka na zimę w zalewie curry


Bardzo lubię mieszać tradycyjne przepisy z orientalnymi, dlatego właśnie zaryzykowałam i pozmieniałam przepis i stworzyłam kolorową paprykę z przyprawą curry. 
Papryka jest chrupiąca z posmakiem curry, bardzo fajna jako dodatek do obiadu ale także na śniadanie do przegryzienia. Ostatnio wykorzystałam ją nawet do sałatki gdzie też się sprawdziła.

Składniki:

  • 2.5 kg kolorowej papryki
  • 2 cebule
  • gorczyca
  • liście selera (jeden na słoik 500 ml)

Zalewa:
  • 7 szklanek wody
  • 1,5 szklanki octu 10%
  • 1 czubata łyżka curry 
  • 1,5 łyżki soli
  • 2 pełne szklanki cukru

Wykonanie: Paprykę myjemy, usuwamy nasiona i części zielone. Kroimy w kostkę.

Na dnie każdego 500 ml słoika dajemy jeden liść selera, krążek - plaster cebuli, około 1/2 gorczycy. Ciasno do słoików wkładamy paprykę.

Składniki na zalewę zagotowujemy, lekko studzimy i zalewamy nasze słoiki. Słoiki pasteryzujemy przez 10-15 minut w zależności również od wielkości kostki. Moja papryka wyszła taka pół na pół :) 




Share:

2 komentarze

Dziękuje za komentarz :)