Nadziewane Pierniczki z lukrem



Przepyszne domowe pierniczki z marmoladą w środku polane klasycznym lukrem

składniki:

Ciasto
  • 300 g mąki pszennej
  • 100 -150 g (te 50 g w zapasie) mąki żytniej pełnoziarnistej 
  • 100 g cukru pudru
  • 1 czubata łyżka przyprawy do piernika
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka mała sody oczyszczonej
  • 100 g masła (roztopione i ostudzone)
  • 100 g miodu
  • 2 jajka
Nadzienie:
  • marmolada / dżem / powidła
  • Lukier= woda +cukier puder

wykonanie: Ciasto wyrabiamy z podanych składników, ręcznie bądź w mikserze. W oryginalnym przepisie autorka zabrania dodawania mąki. Ja postanowiłam nieco jej jednak dodać, ponieważ ciasto odmawiało mi współpracy. Ważne aby dodać mąkę wtedy kiedy nam ciasto przelewa się przez dłonie do chwili kiedy już jesteśmy w stanie je sobie rozwałkować.

Ciasto wałkujemy na 4 mm i robimy kółka. na jedno kółko kładziemy łyżeczkę nadzienia, przykrywamy drugim kółkiem i wycinamy foremką gwiazdkę. Można docisnąć nieco boki pierniczka. Ja osobiście tego nie robiłam i żadne nadzienie mi nie uciekło. Kształt foremki jest oczywiście dowolny.

Pieczemy pierniki w temp. 180*C przez 10 - 12 minut na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Studzimy i polewamy lukrem, bądź czekoladą :) wedle uznania




Pierniki są bardzo smaczne!!! Polecam je wszystkim miłośnikom pieczenia pierników. Z podanych składników wychodzi ich o połowę widocznej miski więcej, pozostała część została zjedzona przez domowników ;)



Share:

5 komentarze

  1. oo jak pięknie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha :) Podziwiam Cię, że potrafisz robić różne cuda kulinarne. Mi najlepiej wychodzą muffinki i tego się trzymam.

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają smacznie :) pierwszy raz też trafiam na przepis nadziewanych pierniczków ^_^

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają mega apetycznie :D Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie mam cierpliwości do ciastek, ciasteczek, pierniczków, zostawiam to innym :) A sama spełniam się przy ciastach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)