Dlaczego ciasto drożdżowe nie wyszło ?

Ciasto drożdżowe to czasami prawdziwa oto przykłady  problemów i powodów nie wyjścia nam ciasta drożdżowego:

Problem / Powód

  • CIASTO NIE WYSZŁO -  prawdopodobnie płyn, który został użyty do rozczynu był zbyt gorący, bądź dodano za dużo tłuszczu
  • CIASTO SIĘ KRUSZY- ciasto było za krótko wyrabiane co spowodowało nadmierne kruszenie
  • CIASTO DROŻDŻOWE OPADŁO PODCZAS PIECZENIA - ciasto zostało odstawione na zbyt długi czas co spowodowało ,ze zrobiło się za pulchne.
  • CIASTO JEST ZA SUCHE - powodem może być zbyt duża ilość mąki
  • DROŻDŻOWIEC JEST WILGOTNY - Ciasto za krótko rosło przed pieczeniem

Share:

3 komentarze

  1. U nie w domu najczęściej pieczemy ciasto drożdżowe, więc takie przestrogi bardzo nam się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi raz ciasto drożdżowe nie wyszło. Odstawiłam je już do wyrośnięcia, posprzątałam w kuchni i mój wzrok padł... na drożdże których zapomniałam dodać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jakaś przyczyna nie wyjścia ciasta drożdżowego hehe :D

      Usuń

Dziękuje za komentarz :)