Szybki Jabłecznik na oleju


A oto najprostsze ciasto z owocami na świecie :) miałam pod ręką jabłka ale myślę ,że można je zastąpić innymi owocami jakie macie w swoim domu :) nazwałam to jabłkową koroną :D muszę powiedzieć ,że w 45 minut po upieczeniu tego ciasta już nic nie ma ;)

Składniki:


  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru ( jak ktoś nie lubi strasznie słodkich ciast niech da mniej niż szklankę)
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki oleju
  • cukier waniliowy
  • 4 - 5 średnich jabłek
  • cukier puder do posypania
  • tłuszcz do wysmarowania formy

Wykonanie: Jest bardzo proste i wręcz mechaniczne ponieważ wszystko będziemy miksować. Najpierw ubijamy jajka i dodajemy: cukry i ubijamy, dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i dalej ubijamy, dodajemy olej i ubijamy. Obrane wcześniej jabłka  kroimy w dowolną kostkę wedle uznania i wrzucamy do ciasta. Wszystko razem mieszamy i wylewamy tak jak ja do tortownicy albo na blachę ( tą mniejszą, kwadratową) oczywiście pamiętając aby ją wysmarować tłuszczem. Pieczemy od 35-45 minut w temp. 180*C


Poniżej mamy solidny kawałek tego na prawdę pysznego ciasta :) które polecam każdemu ^^



Smacznego ;)



Share:

43 komentarze

  1. Ja dopiero niedawno polubiłam ciasta z jabłkami, to póki co jedyne owoce, które jadam w ciastach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za odwiedziny i udział w moim candy.Trochę doszłam do siebie i już mogę siedzieć przez chwilę w łóżku,więc sobie buszuję po blogach.Smacznie tu u Ciebie,pozwolisz,że będę zaglądać.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, taki jabłecznik to pewnie wypróbuję :) Dziękuję za udział w moim candy. Losowanie już jutro!
    Powodzenia i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję ,za udział w zabawie;)Będę do Ciebie zaglądać,może przekonam się do gotowania;)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie proste ciasta :)
    Wpadnij do mnie na blogi :)
    http://kosmetycznieee.blogspot.com
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlasnie ciasto mi sie piecze, w srodku z jablkami a na wierzch polozylam truskawki. Napisze pozniej jak smakowalo;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej to znow ja. Ciasto pieklam 20.4. I wyszlo super tylko za krotko je trzymalam w piecu i musialam dolozyc 10 min dluzej. dzis bede je piec ponownie z truskawkami jablkami i sliwkami na prosbe mojego meza.Dzieki za super latwy przepis. Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się Gosiu cieszę ,że ciasto wyszło i mam nadzieję ,że smakowało :)

      Usuń
  8. Jakie puszyste i mięciutkie! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a jaka mąka ? tortowa czxy krupczatka ?

    OdpowiedzUsuń
  10. super ciasto właśnie piekę 2 raz :)Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszne!!! w domu byla tylko krupczatka a i tak wyszlo cudowne! dzieki!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis szybki i ciacho pychotka, dziekuje za przepis. Polecam!!! yummm!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis ciasto pychotka i szybkie w wykonianiu, dziekuje za przepis. Polecam!!!! Yummm

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto pyszne i ekspresowe. Ja, jabłecznik przed włożeniem do piekarnika posypuję cynamonem.
    Wczoraj natomiast wypróbowałam ten sam przepis, ale ze śliwkami (mrożonymi niestety ze względu na porę roku). Pycha, trzeba tylko pamiętać, że mrożone śliwki mają w sobie dużo wody i trzeba je odsączyć, przed ułożeniem na wylanym do formy cieście.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wczoraj upiekłam - i jak mówi moja teściowa - od razu czuć je było "malizną" ;) Pyszne, szybkie i proste :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wyszło pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja robię to tak:
    - 2 jajka + 1 szklanka cukru - miksuję
    - 1/2 szklanki oleju + 1/2 szklanki mleka - dodaję do jajek i miksuję przy czym dosypuję 1 i 1/2 szklanki mąki z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia, szczypta soli, aromat cytrynowy i dokładnie miksuję.
    - wlewam do formy wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką.
    - wykładam drobne kawałki jabłek - piekę 15 minut
    - wyjmuję z pieca, żeby wyłożyć warstwę ósemek jabłek w kaszy mannej i cynamonie
    - piekę 45 minut w 180 stopniach
    - Wystudzone posypuję cukrem pudrem

    OdpowiedzUsuń
  18. Polecam wlsnie upiekłam jest 😋 😋 😋

    OdpowiedzUsuń
  19. Najpyszniejszy jablecznik swiata!!!! Mieciutki, wilgotny, aromatyczny - smaczny nawet na 3 dzien. Po prostu jablecznikowy HIT :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto siedzi juz w piekarniku 45 minut i jeszcze "pływa" w środku 😕

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś musiało być zrobione nie tak :/ daj znać co wyszło ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Robiłam to ciasto tylko dodawałam jeszcze kakao teraz zrobiłam Twoje :) właśnie się piecze. Napewno będzie wyśmienite :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Na szybki deser super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ja robie z gruszkami zobaczymy jak wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  25. Należałoby napisać jaki olej dodajesz (być może jego cenę, ważna jest konsystencja oleju.
    Ja używam oleje gęste, z pierwszego tłoczenia.
    Kiedyś zrobiłam ciasto wg przepisu to po upieczeniu olej pływał w formie. Dopiero jak dałam 1/4 tego co było w przepisie było dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam zwykłego oleju słonecznikowego

      Usuń
    2. Należałoby chyba trochę kulturalniej o ten olej zapytać a nie z pretensją...

      Usuń
  26. Piec ten jabłecznik z termoobiegiem czy bez? Piekłam bez i wyszedł zakalec mimo, iż idealnie trzymałam się przepisu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś poszło nie tak ponieważ nigdy nie używam termobiegu i ciasto zawsze dobre wychodzi

      Usuń
  27. Rewelacyjnie wygląda. Przypomina mi takie ciacho z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  28. Szybkie proste i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Upieklam i super wyszło bardzo smaczne pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Pyszne i super wyszło pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja robilam pierwszy raz jablecznik w ogole i nie wiem czy to zakalec czy ciasto jest takie mokre od jablek :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zrobiłam i polecam..Pyszne i puszyste
    .

    OdpowiedzUsuń
  33. bardzo dobre ciasto :) uzylam prazonych jablek w sloiku, takich gotowych na szarlotke, okolo pol sloika i wyszlo swietne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak to dobrze, że znalazłam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  35. Super po prostu pycha.Dziekuje za przepis🤝🥰

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)