Sernik "Celinka" - pod kokosową chmurką


Nie jestem fanem serników. Ten przepis dostałam na kawałku kartki z podpisem "Sernik Celinki" - ponoć bardzo smaczny. Więc dlaczego go nie zrobić ? Zwłaszcza, że mój narzeczony i brat uwielbiają serniki, więc czas uprzedzenia trzeba było pozostawić na bok.
I powiem wam, że dawno nic tak pięknie nie pachniało ciastem jak podczas pieczenia się sernika. Nie lubiłam serników bo zawsze ten ser był taki suchy, a w przypadku tego sernika , ser jest dosłownie puszysty, a do tego kokosowa pianka... zjadłam z 3 kawałki na raz :) a to o czymś świadczy...


Składniki:

Ciasto:
  • 2 szklanki mąki
  • 0,5 kostki margaryny / bądź 125 gr masła
  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 żółtka
  • 4 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cukier z prawdziwą wanilią 

Masa Serowa:

  • 1 kg sera mielonego w wiaderku 
  • 1 szklanka cukru
  • 4 żółtka
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 suchy budyń waniliowy / śmietankowy ( duży około 60 gr )
  • Opcjonalnie paczka rodzynek (wedle uznania)
Masa kokosowa:
  • 6 białek
  • 1 paczka wiórek kokosowych ( 100 gr)
  • 5 łyżeczek cukru

Wykonanie:

Z wszystkich podanych składników na ciasto kruche, zagniatamy ciasto i wykładamy nim prostokątną blaszkę, nie zapominając o bokach.

Ser z wiaderka miksujemy dodając następnie do niego i dalej miksując: żółtka, cukier, mleko, suchy budyń. Kiedy składniki nam się połączą i powstanie nam gęsta ale lekko lejąca masa serowa bez obaw wylewamy ja na kruche ciasto.

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 150* C - 170* C

Białka ubijamy z cukrem. Następnie dodajemy kokos i mieszamy razem z ubitymi białkami. Kiedy masa będzie już gotowa wykładamy ją równomiernie na masie serowej i wkładamy do piekarnika na około 50 minut.


Ciasto studzimy i cieszymy się puszystym smacznym sernikiem :)





Smacznego :)

Share:

21 komentarze

  1. Ech... nie wiem co to za serniki jadałaś do tej pory, bo określenie "suchy" nijak do żadnego, znanego mi nie pasuje :-), ale najważniejsze, że wreszcie znalazłaś ideał. Celinka prezentuje się znakomicie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to uwielbiam serniki, każdy rodzaj.
    Ten wygląda na bardzo puszysty, mam nadzieje że się do nich przekonasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja w przeciwieństwie do Ciebie jestem wielką fanką serników :) i coś czuję, że taki sernik by mi bardzo posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny wygląd bloga :)

    mój blog ♥ (klik)

    Jak chcesz możemy wzajemnie się obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. rzeczywiście, puszysty. Tyle serników co ja w życiu jadłam i piekłam, łoho!
    uwielbiam serniki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudnie, tak delikatnie...
    Ja serniki uwielbiam, więc długo mnie na nie nie trzeba namawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę piec dziś :) Piec z termoobiegiem, gora-dół, sama góra, czy jak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez termoobiegu :) ponieważ możesz spalić :)
      Zrób zdjęcie i pochwal się jak ci wyszło :)

      Usuń
  8. Właśnie robię ;) na zdj. wygląda smacznie,mam nadzieję,że mi wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam na opinie czy się udało , jak smakowało ? No i zdjęcie oczywiście !

      Usuń
  9. Jaki ser został użyty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam ser z wiaderka. Polecam President najlepszy i chyba najmniej ryzykowny :)

      Usuń
  10. Właśnie go upiekłam na Święta... REWELACJA, PYSZNY ; użyłam sera w wiaderku z NETTO - polecam każdemu aby z tego przepisu skorzystał

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie robię taki sernik :-) ale będzie niespodzianka dla zony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę dać znać czy smakowało żonie :)

      Usuń
  12. Wymiary blaszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szerokość: 24,5 cm
      Głębokość: 60 cm
      Długość: 36 cm

      Usuń
    2. coz to za blaszka o glebokosci 60cm

      Usuń
  13. naprawde pycha,dzisiaj upiekla.

    OdpowiedzUsuń
  14. Głębokość blaszki mnie przeraża

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)