Sernik "Celinka" - pod kokosową chmurką


Nie jestem fanem serników. Ten przepis dostałam na kawałku kartki z podpisem "Sernik Celinki" - ponoć bardzo smaczny. Więc dlaczego go nie zrobić ? Zwłaszcza, że mój narzeczony i brat uwielbiają serniki, więc czas uprzedzenia trzeba było pozostawić na bok.
I powiem wam, że dawno nic tak pięknie nie pachniało ciastem jak podczas pieczenia się sernika. Nie lubiłam serników bo zawsze ten ser był taki suchy, a w przypadku tego sernika , ser jest dosłownie puszysty, a do tego kokosowa pianka... zjadłam z 3 kawałki na raz :) a to o czymś świadczy...


Składniki:

Ciasto:
  • 2 szklanki mąki
  • 0,5 kostki margaryny / bądź 125 gr masła
  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 żółtka
  • 4 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cukier z prawdziwą wanilią 

Masa Serowa:

  • 1 kg sera mielonego w wiaderku 
  • 1 szklanka cukru
  • 4 żółtka
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 suchy budyń waniliowy / śmietankowy ( duży około 60 gr )
  • Opcjonalnie paczka rodzynek (wedle uznania)
Masa kokosowa:
  • 6 białek
  • 1 paczka wiórek kokosowych ( 100 gr)
  • 5 łyżeczek cukru

Wykonanie:

Z wszystkich podanych składników na ciasto kruche, zagniatamy ciasto i wykładamy nim prostokątną blaszkę, nie zapominając o bokach.

Ser z wiaderka miksujemy dodając następnie do niego i dalej miksując: żółtka, cukier, mleko, suchy budyń. Kiedy składniki nam się połączą i powstanie nam gęsta ale lekko lejąca masa serowa bez obaw wylewamy ja na kruche ciasto.

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 150* C - 170* C

Białka ubijamy z cukrem. Następnie dodajemy kokos i mieszamy razem z ubitymi białkami. Kiedy masa będzie już gotowa wykładamy ją równomiernie na masie serowej i wkładamy do piekarnika na około 50 minut.


Ciasto studzimy i cieszymy się puszystym smacznym sernikiem :)





Smacznego :)

Share:

36 komentarze

  1. Ech... nie wiem co to za serniki jadałaś do tej pory, bo określenie "suchy" nijak do żadnego, znanego mi nie pasuje :-), ale najważniejsze, że wreszcie znalazłaś ideał. Celinka prezentuje się znakomicie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to uwielbiam serniki, każdy rodzaj.
    Ten wygląda na bardzo puszysty, mam nadzieje że się do nich przekonasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja w przeciwieństwie do Ciebie jestem wielką fanką serników :) i coś czuję, że taki sernik by mi bardzo posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny wygląd bloga :)

    mój blog ♥ (klik)

    Jak chcesz możemy wzajemnie się obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. rzeczywiście, puszysty. Tyle serników co ja w życiu jadłam i piekłam, łoho!
    uwielbiam serniki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudnie, tak delikatnie...
    Ja serniki uwielbiam, więc długo mnie na nie nie trzeba namawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę piec dziś :) Piec z termoobiegiem, gora-dół, sama góra, czy jak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez termoobiegu :) ponieważ możesz spalić :)
      Zrób zdjęcie i pochwal się jak ci wyszło :)

      Usuń
  8. Właśnie robię ;) na zdj. wygląda smacznie,mam nadzieję,że mi wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam na opinie czy się udało , jak smakowało ? No i zdjęcie oczywiście !

      Usuń
  9. Jaki ser został użyty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam ser z wiaderka. Polecam President najlepszy i chyba najmniej ryzykowny :)

      Usuń
  10. Właśnie go upiekłam na Święta... REWELACJA, PYSZNY ; użyłam sera w wiaderku z NETTO - polecam każdemu aby z tego przepisu skorzystał

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie robię taki sernik :-) ale będzie niespodzianka dla zony

    OdpowiedzUsuń
  12. Wymiary blaszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szerokość: 24,5 cm
      Głębokość: 60 cm
      Długość: 36 cm

      Usuń
  13. naprawde pycha,dzisiaj upiekla.

    OdpowiedzUsuń
  14. Głębokość blaszki mnie przeraża

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie chodziło o 6 cm, przecież widać na zdjęciu że jest bardzo płytka

      Usuń
  15. Białek nie dodawać do sera????🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie.
      Ponieważ białka z ciasta i z masy serowej której nie dodamy będą nam potrzebne do ubicia piany i dodania potem do niej wiórek kokosowych

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Wyciągamy z pieca i odstawiamy do wystygnięcia :)

      Usuń
  17. Te bialka z kokosem na ta plynna mase dajemy nie spala sie

    OdpowiedzUsuń
  18. Te bialka z kokosem na plynny sernik czy podpiec troche boje sie ze spala sie te bialka z kokosem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubite białka z cukrem , a potem dodany do nich kokos dajemy przed upieczeniem ciasta. Jeżeli jest strach przed spaleniem się góry , możemy podpiec gorę do zarumienienia a potem wyłożyć na górę ciasto folię spożywczą błyszczącą stroną do góry, będzie odbijać ciepło

      Usuń
  19. Dzisiaj zrobiłam . Jest pyszny, wręcz rozpływa się w ustach 😳jeden z najlepszych serników jakie robiłam. Dziękuję i pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba coś zrobiłam źle, mimo że postępowałem tak jak było napisane w przepisie sernik mi się nie upiekł. Był surowy. Jednak nie poddaję się - podejmę kolejną próbę i będę najpierw podpiekała osobno lekko każdą warstwę. A dopiero na koniec potrzymam wszystkie warstwy tak jak w przepisie. A Pani jak robiła że wyszedł taki piękny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A sprawdziła Pani czy piekarnik został odpowiednio nastawiony i był włączony na pieczenia góra i dół ? Czasem człowiek może przeoczyć samo nastawienie piekarnika.
      Z tego przepisu korzystam bardzo często i zawsze wychodzi, moi znajomi tez nie mieli z tym przepisem problemu. Mam nadzieję ,że za drugim razem wyjdzie. Powoli na spokojnie proszę upiec :)
      A niech Pani napiszę czy góra była zarumieniona ?

      Usuń
    2. Wszystko było dobrze nastawione :) A góra się zarumieniła. Jednak jak wyciągnęłam po czasie podanym w przepisie to sernik tak jakby pływał. Po przekrojeniu okazało się że kruche ciasto jest surowe. Sam ser też nie stężał. Pewnie coś źle zrobiłam :) Tylko nie wiem co :( Teraz bardziej się przyłożę bo rodzinka czeka na serniczek :)

      Usuń
    3. Udał się!! Jest przepyszny :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Bardzo się cieszę :) najważniejsze ,ze wyszło i smakuje :)

      Usuń
  21. Szklanka ma pojemność 250 czy 200 ml???
    Czy dół ciasta można wcześniej podpiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklanka ma 250 ml
      Ja osobiście dołu nie podpiekam ale można to zrobić

      Usuń

Dziękuje za komentarz :)