Warstwowa Sałatka Szefa z sosem musztardowym


Moja ulubiona sałatka Szefa z sosem musztardowym. Dobra na każdą imprezę, syta i w miarę szybka do zrobienia

Składniki:

  • 1/2 małej pekińskiej
  • 2 pomidory
  • 1 puszka kukurydzy
  • 3 ugotowane na twardo jajka
  • 500 g brokułów
  • 1 puszka z ananasem
  • 150 g fety
  • 250 g makaronu świderki
  • 100 g potartego sera żółtego
  • 1 mały majonez
  • 1 słoik musztardy ostrej sarebskiej

Wykonanie:  Kroimy w kostkę i układamy warstwami: kapustę pekińską, pomidor, następnie dajemy kukurydzę,pokrojone jajka, fetę w kostkę, ananas kostka, ugotowany brokuł pokrojony na mniejsze kawałki, ugotowany makaron, potarty na grubych oczkach żółty ser, sos

Sos: Dodajemy majonez w stosunku 2/3 do musztardy (czyli: 2 łyżki majonezu i 1 łyżka musztardy). Ja lubię gdy sos jest ostry i musztardowy wtedy sałatka jest smaczniejsza i cudownie się komponuje ze słodkim ananasem.

Sosu nie żałujemy i zalewamy całą sałatkę sosem. Im więcej sosu tym smaczniejsza. Pamiętajmy ,że sos ma być musztardowy.







Share:

34 komentarze

  1. Fajna, takiej jeszcze nie robiłam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda naprawdę świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm a dostałaś je kurierem czy listem?? paczka w skrzynce?? Bo ostatnio ktoś mi do skrzynki się włamał i gorzej jak mi cienie przysłali, a ktoś je sobie wziął:9 bo tak to bede musiał pisać do sponsora ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Narobiłaś mi ogromnej mi ochoty! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie smakuje też z sosem czosnkowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam połączenie brokułów i sera feta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, uwielbiam takie zapiekanki. :-)
    Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie tylko na pewno wspaniale smakuje ale i super wygląda :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pyszności :)) Aż mam ochotę na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super smakuje nawet z makaronem pełnoziarnistym ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ten ananas jest konieczny czy można z niego zrezygnować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ananas przełamuje smak musztardy :) ale jeżeli ktoś nie lubi ananasa to uważam ,ze też będzie smakowało :)

      Usuń
  12. Też nie lubię łączyć ananasa ze słonymi składnikami, więc go pominę. Czy kukurydza u nas jest bez GMO? Słyszalam, że niestety nie ma innej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia smaku ;) mi to połączenie najbardziej smakuje :)
      No cóż nie spotkałam się z taką kukurydzą :/

      Usuń
  13. Moza by ja wymieszać czy straci efekt nie chodzi mi o wizualny tylko smakowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie straci efektu :) tak więc można wymieszać od razu :)

      Usuń
  14. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis, jeszcze takiej sałatki nie jadłam, ale myślę, że ta kompozycja świetnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  16. A co to jest sałata pekińska? :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. 2/౩ to 2 łyżki majonezu do 3 łyżek musztardy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 łyżki majonezu i 1 musztardy bądź do smaku :)

      Usuń
  18. Sałatka cudowna ,ale ... brokuł jest problemem( mój niejadek go nie toleruje) ,
    co mogę dać w zamian? Z góry dziękuję za odp i pozdrawiam miło :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)