Banany w cieście w sezamowej panierce


Pierwotna wersja tego przepisu nie miała uwzględniać sezamu, lecz pomimo tego postanowiłam zaryzykować i wynalazłam sobie banany w sezamie :) nie mam pojęcia czy już taki przepis gdzieś jest ale ten będzie mego autorstwa ;) tak więc najpierw jak zawsze od zawsze:

Składniki:
  • 2 - 3 twardych bananów
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżki ziemniaczanej mąki
  • 1/3 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 1 łyżka cukru, bądź więcej w zależności od słodkości
  • niewielka ilość oleju do smażenia
  • 1 paczka sezamu (około 200 gr.)

Można dodatkowo do smaku
  • sos karmelowy
  • wiórki kokosowe

Wykonanie: Wszystkie składniki dodajemy do siebie min. mąkę, mąkę ziemniaczaną, mleko, jajko, cukier. Wszystko razem miksujemy bądź roztrzepujemy trzepaczką na jednolitą masę - odstawiamy na jakiś czas aż zgęstnieje, jak będzie za gęste można dodać odrobinę wody, ale nie za dużo ponieważ ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany.
Banany kroimy w wzdłuż i na pół. Jak widać ja zrobiłam mniejsze kawałki aby je lepiej obsmażyć i szybciej.
Maczamy kawałki banana w cieście następnie obtaczamy go w sezamie i kładziemy na rozgrzaną patelnię. Należy pamiętać aby smażyć na małym ogniu ponieważ chcemy zarumienić sezam, a nie spalić ;)



Na obrazku poniżej widnieje wersja w sezamie i cieście i samym cieście wedle uznania i smaku :)


SmaCZnego ;)




Share:

4 komentarze

  1. Wyglądają smakowicie:) Zawsze zachęcasz mnie do gotowania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na banany, coś innego:) Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
  3. Było pyszne😊 Ja jeszcze dodałam gałkę lodów😋

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na wykorzystanie bananów, to musi być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)