Zupa Serowa z Szynką i Makaronem


Składniki:

  • 2 dowolne serki topione (200 g)
  • 300 g wędzonej szynki
  • około 3 litry wywaru warzywnego (bądź pozostały z dnia poprzedniego czysty rosół )
  • 1 liść zielony pora
  • sól , pieprz, maggi , koperek
  • paczka makaronu nitki około 50 g (chyba ,że ktoś lubi gęstą zupę )
  • 3-5 łyżek śmietanki do zupy

Wykonanie: 

Zrobienie takiej zupy to czysta przyjemność. Można wykorzystać resztę rosołu z poprzedniego dnia bądź też pójść na łatwiznę i zrobić wywar z kostek, lecz to już nie to samo. Ja zawsze robię zupę serową właśnie z reszty rosołu. 
Podgrzewamy rosół i roztapiamy w nim serki topione. Kiedy ser nam się już roztopi, dodajemy do zupy pokrojoną w kostkę szynkę, zaklepujemy śmietanką ( można zagęścić z dwiema łyżkami mąki lecz nie jest to konieczne) przyprawiamy pieprzem , solą, maggi, koperkiem, dodajemy na koniec również pokrojony w kostkę por do smaku i do dekoracji.

Ja uwielbiam jak na zupie pływa pieprz :) dlatego jak widać nie jest go mało.
Gotujemy makaron dodajemy do zupy no i życzmy sobie smacznego :)

Jest to trochę zupa z odzysku niczym pomidorowa , tylko nieco w bledszych kolorach :) można zupę podawać z grzankami, z różnego rodzaju makaronem jak kto lubi i woli, ja właśnie tak lubię :)




Share:

5 komentarze

  1. Wygląda sympatycznie, ale ja bym chyba tego nie zjadła.. Wolałabym zredukować wszystko i zrobić sos xD za bardzo utarło się to w mojej główce :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)