Ciasto Pani Walewska



Składniki:

Ciasto kruche:


  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 200 g masła
  • 4 żółtka
  • 1 słoiczek dżemu z czarnej porzeczki (około 250 ml)
Beza:
  • 4 białka
  • 2 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
Krem:

  • 500 ml mleka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 żółtka
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 200 g masła
  • 3 łyżki amaretto ( dałam soplice orzechową)
Dodatkowo:
  • 100 g posiekanych migdałów

Wykonanie:

Z wszystkich podanych składników zagniatamy ciasto. Dzielimy ciasto na dwie części i każdą część wałkujemy i wykładamy na kwadratowe blaszki wyłożone papierem do pieczenia. Placki smarujemy dżemem porzeczkowym i pieczemy w temp. 175*C przez 15 minut  jeżeli ktoś mnie ma dwóch jednakowych blaszek i jednoczesne pieczenie dwóch ciast nie jest możliwe , można je oczywiście piec oddzielnie c ja też uczyniłam dla pewności :)  jeżeli nie mamy termoobiegu, w połowie pieczenia zamieniamy blaszki miejscami...

W tym samym czasie ubijamy białka. Następnie cały czas miksując dodajemy cukier puder oraz mąkę ziemniaczaną. Pianę dzielimy na dwie części i wykładamy na podpieczone ciasto. Posypujemy obydwie części migdałami i wkładamy do piekarnika na  następne 15 minut.

150 ml mleka zagotowujemy razem z alkoholem i cukrem pudrem. Resztę mleka miksujemy z mąkami i żółtkami następnie wlewamy do gotującego się mleka i gotujemy na wolnym ogniu cały czas mieszając aż powstanie nam gęsty budyń. Studzimy go

Kiedy budyń nam ostygnie, ucieramy masło w mikserze wrzucając po łyżce budyniu aż powstanie nam jednolita masa.

Na jednym placku rozsmarujemy krem budyniowy nakrywając go drugą warstwą. Wkładamy ciasto do lodówki na czas schłodzenia i gotowe :)

Trzeba przyznać, że najlepsze jest następnego dnia 


Przepis podkradziony

Share:

24 komentarze

  1. zbyt apetyczne, by przejśc obok obojętnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smakowicie i z pewnością tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś, świetne jest to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedno z ciast wszech czasów! Pięknie prezentuje się Twoja wersja, tak równo pokrojona ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam.Poproszę o jeszcze jeden kawałek :)) Pozdrawiam i zapraszam na Candy http://pannazadziorna1.blogspot.com/2014/01/candy-candy.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie wyszło :D Szczerze przyznam, że jeszcze nigdy tego ciasta nie smakowałam, ale czas to zmienić :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie, muszę spróbować go upiec:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejny przepis z Twojego bloga, którego nie znam, a będę musiała wypróbować :) Wygląda bardzo smacznie ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam.. ale bym schrupała:))muszę koniecznie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie sądziliśmy, że to ciasto będzie aż tak pyszne. Ważne by dobrać odpowiednią komfiturę. Nasza kwaskowa, z czarnej porzeczki z ogórdka wspaniale komponowała się z resztą i nadawała wyjątkowy posmaczek. Ach!;)
    Tak nam to wyszło:
    http://www.jakugotujesz.pl/recipes/ciasto-pani-walewska-pychotka/

    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie i na pewno też,zrobię. Mam tylko pytanie, jakiej wielkości ma być ta,kwadratowa blaszka, czy ta z piekarnika może być, czy będzie za duża?

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie wymiary ma ta blaszka ? Wygląda cudownie, koniecznie musze zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  13. Na jakiej wielkości blaszke robione jest ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. około 24 x 24 cm ja robiłam na ciut większej blaszce bo nie miałam takiej o podanych wymiarach

      Usuń
  14. Czy można nie dodawać alkoholu?

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmmmmmmmmm.... ależ nabrałam ochotę na takie ciacho!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Równie pyszne z czerwoną porzeczka może nawet bardziej😋

    OdpowiedzUsuń
  17. OstTnio go robilam, pycha wszyscy sie zajadali i z pewnoscia na swieta go upieke

    OdpowiedzUsuń
  18. A co trzeba zrobić żeby placki się nie łamały?
    Mam problem ze zdjęciem placka z papieru przykleja mi się :( i łamie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A odklejany jest jak już wystygnie całkowicie ?

      Usuń

Dziękuje za komentarz :)