Ciasto Seropianka: serowo-cytrynowa pianka na biszkoptach


Napiszę tak: Przepis skradziony z bloga: klik  tak ciasto smacznie wyglądało że musiałam je zrobić :) Muszę przyznać ,że autorce przepisu bo tak trzeba przyznać, pianka wyszła o wiele wyższa ale to pewnie dlatego ,ze ja poskąpiłam w białkach bo mi nad zwyczajniej w świecie ich brakło... dlatego warto wejść zobaczyć jak wyszło autorce ciacho. Podam oryginalne składniki  w nawiasie jednak ciut zmienione pod mój przepis

Składniki:
  • 900 litrów gęstego jogurtu greckiego (moje proporcje 800 ml greckiego 100 ml jogurtu naturalnego)
  • 2 budynie śmietankowe ( z prawdziwą wanilią bez cukru)
  • 5 jajek ( osobno białka i żółtka )
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1/4 szklanka oleju 
  • 1 opakowanie biszkoptów ( około 200 g)
  • skórka otarta z dużej cytryny
  • sok z jednej małej lub połowy dużej cytryny
Beza
  • 1 szklanka białek (6-7)
  • 3/4 szklanka cukru

 Wykonanie:
Żółtka ucieramy z  połową cukru z szklanki i cukrem waniliowym na biały puch. Dodajemy budyń oraz olej w dalszym ciągu miksując. Na zmniejszonych obrotach ( do jedynki), dodajemy po łyżce jogurty - nadal oczywiście miksujemy do uzyskania jednolitej masy.
Białka ubijamy na sztywno, dodając połowę pozostałego cukru. Miksujemy przez jakiś czas
Ubitą pianę z białek dodajemy do masy jogurtowej łącząc ją ze sobą delikatnie mieszając aż składniki się połączą.
Ścieramy skórkę z cytryny na małych oczkach tarki i dodajemy do masy wraz z sokiem z wyciśniętym z cytryny.
Na prostokątnej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia wykładamy herbatniki, jeden obok drugiego i wylewamy naszą gotową masę. Ciasto pieczemy w temp 160 -170* C przez około 45 minut. Po tym czasie ciasto wykładamy z pieca i ubitą wcześniej beze ( zmiksowanie białek z cukrem "beza") wykładamy na ciasto i ponownie w tej samej temperaturze wkładamy do pieca nie dłużej niż na 15 minut, nie dłużej ponieważ nie powstanie nam rosa :) ja trzymałam dłużej i rosa na moim cieście była na wagę złota :)

No i oczywiście polecam wam przepis :) ciasto jest PYSZNE!



Muszę się pochwalić iż na walentynki dostałam piękny duży bukiet żywych kwiatów i czekoladki :D
smacznie było ;)


Share:

5 komentarze

  1. smaczny pomysł, zjadłabym takie ciacho:D

    OdpowiedzUsuń
  2. O i już wiem co zrobię jutro na deser :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się pochwalę dziś ciasto zrobiłam i REWELACJA pianka olbrzymia i piękna ROSA! Dziękuje za cudowny deser i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)