Rurki z kremem w cukrze


 Szukałam idealnego, prostego no i oczywiście w miarę taniego przepisu na rurki z kremem. No i oczywiście grzebiąc w internecie znalazłam wiele identycznych przepisów tak wiec zrobiłam według najsłynniejszego przepisu na rurki z kremem. Powiem wam ,że jak już kupować "formy" do rurek z kremem to lepiej kupić dwie paczki - robota idzie o wiele szybciej :)

Składniki są rozpisane na dużą ilość rurek, proporcje można zmniejszyć oszczędzając sobie pracy.

Składniki:
  • 500 g mąki tortowej
  • 250 masła ( dałam kasie o smaku masła )
  • 250 g gęstej śmietany
  • szczypta soli
Krem:
  • 250 g masa
  • 2 budynie waniliowe bądź śmietankowe
  • 1 cukier waniliowy
  • 800 ml mleka
  • około 5 łyżek cukru (wedle uznania tak na prawdę)
Dodatkowo:
  • formy do rurek
  • ewentualnie tłuszcz do ich posmarowania




 Wykonanie: Rozgrzewamy piekarniki do 200 *C. do 500 g mąki dodajemy śmietanę i ciepłe masło pokrojone w kostkę aby łatwiej nam się wyrabiało oraz szczyptę soli.
Ciasto szybko wyrabiamy i wkładamy do lodówki na czas schodzenia

Z 800 ml mleka gotujemy budyń z dodatkiem cukru i cukru waniliowego. Kiedy budyń będzie już gotowy, odstawiamy go aż całkowicie ochłodnie po czym następnie dodajemy do niego masło i miksujemy na
puszysty krem na najwyższych obrotach.

Kiedy krem będzie gotowy wkładamy go do lodówki a zajmujemy się naszym ciastem na rurki :)
wałkujemy ciasto na cienki placek podsypując ciasto mąką. W przepisie który znalazłam autorka mówi o krojeniu pasków 1,5 cm na 2 cm długości. Ja kroiłam dość długie paski i kiedy mi pasek zakrywał już formę, odcinałam ją będąc pewna ,że zakryłam ją do końca. Grubość i długość jest tu chyba rzeczą indywidualną. Ja lubię jak paseczków jest dużo dlatego moje paski były długie i chude :)
Można formy do rurek smarować tłuszczem czego ja nie robiłam bo też mi wyszły i lekko zeszły z formy.

Gotowe pozawijane rurki obsypujemy cukrem kryształem i rurki stawiamy pionowo na blaszkę i do piekarnika. Może jest to pewna trudność ale uwierzcie ,że rurki są zarumienione pięknie z wszystkich stron a cukier się nie stopi na stronie leżącej. Można też po prostu na stronę leżącą nie dać cukru - jak kto woli :)

Pieczemy w temp. 200*C przez 15 minut do zarumienienia się rurek.
Gotowe rurki nadziewamy kremem. Jak trochę poleżą zmiękną :)



Rurki mogą być nadziewane różnymi kremami ... to już jak kto lubi :)
Smacznego :)


Share:

8 komentarze

  1. Wspaniałe :) Uwielbiam je, te wyglądają przepysznie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale narobiłaś mi smaku:) uwielbiam rurki z kremem:) Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam je! moja mama robi dokładnie takie same :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają niesamowicie:) Jadłam podobne w niedzielę. Moja teściowa robi bardzo dobre:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam jak zawsze prosiłam mamę o takie rurki w cukierni. Aż muszę sobie przypomnieć ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Same pyszności robisz...:) mniam mniam!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)