Kawowo-czekoladowe Muffinki


A może kawowo-czekoladowe muffinki ?

Składniki:

  • 2 szklanki mąki 
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 100 ml oleju
  • 1 duża łyżka gorzkiego kakao
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej wymieszanej w 2 łyżkach wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 250 ml jogurtu kawowego / jogurtu naturalnego
Wykonanie: Muffinki to jedna z najprostszych i jednych z najsmaczniejszych słodkich przekąsek. Wszystko należy robić mechanicznie. 
Najpierw mieszamy ze sobą składniki suche: mąka, cukier, kakao, proszek do pieczenia, soda, szczypta soli, cynamon.
Następnie mieszamy ze sobą mokre składniki: jajka, olej, rozpuszczona i wystudzona kawa, jogurt
Suche składniki łączymy dokładnie i starannie z mokrymi składnikami ( użyłam miksera na najniższych obrotach), dodając łyżkę po łyżce suchej mieszkanki.
Piekarnik rozgrzewamy do 180*C. Papiloty na muffinki wypełniamy w 2/3 płynnej masy i wstawiamy babeczki na 25 minut do piekarnika.

A oto moje efekty:

Muffinki nie są ani za bardzo czekoladowe, ani kawowe. Ja osobiście unikam dodatków w postaci lukrów czy posypek. Wystarczy mi sama babeczka. Można ewentualnie zatopić w niej kostkę czekolady czy też kandyzowaną wiśnie :)
A może orzechy ?
Propozycji jest wiele :)


Życzę wszystkim smakowitej soboty :)







Share:

5 komentarze

  1. Pycha muffinki. I jakie wyrośnięte :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam muffinki, a najlepsze robi je mi mój Ukochany !!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Muffinki rewelacja :) uwielbiam :) Dziękuję za udział w zabawie i życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowałaś mnie. Ja jestem wielka fanką zarówno kawy jak i czekolady. Tego pierwszego sobie teraz odmawiam ale w takiej postaci chyba nie muszę. Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie! Zapiszę przepis, może mi też tak wyrosną! Pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)