Maślane ciastka z dżemem - ruloniki


Bardzo szybkie i proste do zrobienia kruche maślane ciasteczka z dżemem.

Składniki:
(na ok. 35-40 sztuk)

  • 400 g mąki pszennej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 
  • 3 jajka
  • 1 cukier waniliowy / 1 mała łyżeczka cynamonu 
  • 150 g masła
  • dżem - ja miałam jagodowy i wiśniowy domowej roboty.

Wykonanie:  Z podanych składników poza dżemem, zagniatamy ciasto. Wykładamy na stolnicę i rozwałkujemy na około 6 mm. Należy pamiętać ,że ciasta jeszcze urosną i nie ma potrzeby aby ciasto było grubsze.
Brzeg ciasta smarujemy dżemem na około 3 cm i zawijamy ciasto w rulon na dwa razy. Odcinamy od nadmiaru ciasta. Powstały rulon dzielimy na mniejsze kawałki. Ja polecam na ok. 3 - 4 cm, ciasteczka są mniejsze ale zgrabniejsze.
Wykładamy ciastka na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w temp. 180*C do 20 minut.  Obsypujemy cukrem pudrem i gotowe.

Serdecznie polecam wersję z dodaniem cynamonu i dodaniem powideł jabłkowych. Ciastka pachną wtedy pięknie szarlotką z cynamonem.




Share:

5 komentarze

  1. Wyglądają lepiej niż z cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja babcia robiła takie same :) dla mnie takie ruloniki to smak dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Co zrobic by marmolada nie wyleciala i by niewyparowala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marmolada musi być gęsta i nie można jej za dużo nakładać

      Usuń

Dziękuje za komentarz :)