Serowe mini pączki


Prawdę mówiąc tłusty czwartek mamy już za sobą, a ja nie zdążyłam na przygotowanie żadnych pączkowych specjałów... dlatego dziś przedstawiam wam przepis na małe pączki serowe posypane cukrem waniliowym ;)

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 125 -130 gram serka homogenizowanego waniliowego
  • cukier waniliowy i cukier puder do posypania
  • Olej do smażenia (około 0,5 litra w zależności w jakim garnku będziemy smażyć)

 Wykonanie: Nie jest trudne. Należy jedynie dodać wszystkie składniki do siebie: mąka + proszek do pieczenia+ 3 jajka+ serek homogenizowany. Wszystko razem należy wymieszać. Olej wlewamy do garnka ( ja wlałam do małego garnka żeby wyszło mniej oleju :) co prawda dłużej to trwa ale coś za coś :)... należy pamiętać aby smażyć pączki na małym ogniu aby ich nie przesmażyć z wierzchu a pozostawić surowe w środku. Kiedy olej mamy już rozgrzany, wkładamy  za pomocą małych łyżek formując kulki masę do oleju. Powinny się same obracać więc nie ma co się martwić o nie równomierne zarumienienie. Kiedy nabiorą koloru, należy je wyjąć , lekko odsączyć z tłuszczu i posypać pączusie wymieszanym wcześniej cukrem pudrem z cukrem waniliowym. No i cóż :) gotowe !!


Share:

4 komentarze

  1. Ja też je zrobiłam,są boskie.

    OdpowiedzUsuń
  2. .... muszę koniecznie zrobić. Wyglądają tak apetycznie... :) Troche kaloryczne, ale na tłusty czwartek takie śliczne małe kuleczki - pyszność :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie serowe specjały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam takie jak w przepisie, ale muszę przyznać, że dopiero po małej modyfikacji są takie jakich oczekiwałam. Delikatniejsze wychodzą wtedy kiedy damy troszeczkę mniej mąki na tą ilość pozostałych składników albo więcej serka, pozostawiając tyle mąki co w przepisie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)