Domowe Hamburgery


Zapraszam na Domowego tradycyjnego hamburgera

Składniki:

  • 5 bułek do hamburgerów ( ja nabywam prosto od piekarza)
  • 500 g mięsa mielonego ( u mnie z karczku)
  • przyprawy do mięsa mielonego (wedle upodobań)
  • 5 plastrów sera żółtego gouda
  • 1 duży pomidor
  • 2 małe cebule
  • 1 średnia czerwona cebula
  • 3 średnie ogórki konserwowe / kiszone
  • 5 liści sałaty
  • Olej do smażenia
  • 1 jajko
  • bułka tarta
  • ketchup, majonez

Wykonanie: Do naszego zmielonego mięsa dodajemy: posiekaną cebulę, jajko, dowolne przyprawy, może być nawet mieszanka przypraw do mięsa mielonego, garść bułki tartej ( jeżeli mięso będzie za bardzo się kleić dodajemy jeszcze trochę, ale nie za dużo ). Wszystko razem zagniatamy. Mięso dzielimy na 5 porcji i formujemy z nich płaskie ale nie za cienkie placki i obtaczamy je lekko w bułce tartej. U mnie jest akurat 6 ale proszę się tym nie sugerować ;)
Pamiętajmy aby nie przesadzić z bułką tartą ponieważ chcemy czuć mięso a nie bułkę :)


Następnie bierzemy nasze składniki i przygotowujemy je aby później szybciej złożyć naszego hamburgera.


Piekarnik nastawiamy na 150* C w międzyczasie zaczynamy smażyć nasze mięso, powoli i dokładnie.
Bułki nacinamy w poziomie i wykładamy na dolną część plaster sera. Kiedy piekarnik się nagrzeje, wkładamy nasze bułki do pieca, na blachę czy też samą kratkę i pieczemy przez ok. 4-5 minut, do chwili aż bułka nieco się nam spiecze a ser się rozpuści.

Kiedy mamy gotowe mięso i bułki, zaczynamy składać naszego hamburgera. To co znajdzie się pierwsze bądź w jakiej ilości zależy tylko i wyłącznie od nas samych.

Pozwoliłam sobie stworzyć gifa według mojej kolejności :)


Był jedzony tak szybko, jak został stworzony ten gif :)


A to już mój drugi hamburger, bo oczywiście nikt nie powiedział ,że skończy się tylko na jednym :)







Share:

9 komentarze

  1. Robię sobie od czasu do czasu takie hamburery i są świetne!
    Ja tylko rezygnuję z ogórka, bo nie przepadam za nim w hamburgerze
    http://x-lauraxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Żyje żyje :) tylko czasu jakoś mi bardz mało. Ale mam wielkie plany i zamierzam je zrealizować, a co to hamburgera,to ja robię jeszcze sos z musztardy majonezu i curcuma :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. o jejku jak to pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda apetycznie;) ja też takie domowe robię dla nas;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Własnoręcznie przygotowane najlepsze i wiadomo co się w nich znajduje bo z tymi kupnymi różnie bywa.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)